"Într-o lume toxică, a mânca sănătos este un act de responsabilitate"





Ceapă murată


   Am tot auzit de ceapa murată, dar recunosc, că nu am habar ce gust are. Din ce am citit, se pare că este bună...
   Aşa că m-am gândit să pun un borcan de probă, iar peste 4 săptămâni, voi afla şi gustul... 
Public reţeta pentru cei care vor să încerce.

Ingrediente:
- Ceapă roşie sau albă, de dimensiuni cât mai mici.
Cine are, arpagic, dimensiune mare. Nu dau cantitatea pentru-că am uitat să o cântăresc!...
- Oţet din vin, o parte,
- Apă, două părţi,
- O linguriţă sare,
- O lingură zahăr, sau 1-2 pastile de îndulcitor,
- 8-10 boabe de piper,
- 1-2 frunze de dafin.

   Cum ceapa se curăţă cam greu şi pentru a nu produce pierderi curăţind-o "en gros", am pus la foc o oală cu apă, când a clocotit, am tras-o deoparte şi am pus ceapa la opărit 2-3 minute.

Am scurs apa şi după ce ceapa s-a răcit am decojit-o foarte uşor, apoi am aşezat-o într-un borcan.

   Am pus la fiert apa, oţetul, sarea, zahărul, piperul şi foile de dafin. Am lăsat să clocotească 3-4 minute.

Am pus borcanul pe o bucată de gresie şi l-am umplut până sub gură, cu amestecul de ingrediente.
Am închis bine capacul, am aşezat borcanul în cuptorul de aragaz vre-o 20 de minute, apoi într-o pătură să se răceasca încet, cam 20-24 ore.

- Ce gust are?  Vom afla peste 4 săptămâni...   

   De Crăciun am desfăcut borcanul cu ceapă. 
Concluzia mea:
are gust bun, este foarte crocantă, poate fi servită în combinaţie cu alte murături, pe lângă diverse fripturi.

   

Un comentariu:

  1. Îmi place ceapa murata. Eu cumpăr aici, în Spania, ceapa roșie murată sau arpagic murat.

    RăspundețiȘtergere