"Într-o lume toxică, a mânca sănătos este un act de responsabilitate"





Tăiţei cu varză


În pământ am rădăcina
Şi-un cotor mi-este tulpina.
Frunzele sunt numeroase
Albe, verzi, mari şi cărnoase.

Gustul meu este dulceag
Ca să mă mănânci cu drag,
Preparată sau murată
Proaspată sau în salată.
Eu sunt varza, acum ştii
Şi-am vitamine mii.


   Despre virtuţile dar şi beneficiile consumului de varză s-au scris cărţi întregi. De aceea nu voi mai pierde vremea cu descrieri si voi trece direct la Tăiţei cu varză...
   Un preparat simplu, ieftin şi mai ales foarte gustos. 
(Poate fi şi pe placul vegetarienilor  ).  
Necesită doar varză, tăiţei şi încă 3 ingrediente:
- Varză albă: 1 Kg.
- Tăiţei: 200 gr.
- Ulei: 4 linguri de supă.
- Piper o lingură rasă.
- Sare.

   Curăţăm varza de cotor şi nervurile groase, o taiem fideluţă, apoi o frecăm bine cu sare şi o lăsăm 3-4 ore, pentru a se muia.
   O stoarcem uşor şi o punem la călit într-o cratiţă cu ulei. Va fi gata cănd va scădea şi va căpăta o culoare galben-maronie. Adăugăm piperul şi tăiţeii fierţi în apă cu sare. După gust potrivim de sare.
   Dăm la cuptor pentru cca. 15 minute.

Este bună caldă sau rece. Cei pofticioşi pot adăuga o linguriţă cu smântână.

Varza se poate căli şi în untură, ( aşa cum se făcea în vechime) dar atunci este bună numai caldă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu