"Într-o lume toxică, a mânca sănătos este un act de responsabilitate"





Cartofi prăjiţi


Zilele trecute au sunat la uşă doi prieteni. Aveau câte o sticlă cu vin sub braţ. M-am bucurat că i-am văzut, dar nu prea aveam ceva bun să-i servesc.
Mi-am adus aminte de întâlnirile din tinereţe, când mergeam la braserie la Împăratul Romanilor şi comandam 2-3 sticle cu vin "de Regiune" (12,50 lei) două sifoane (1leu)  şi un platou de cartofi prăjiţi cu parmezan (10 lei). Chelnerul ne aducea un platou plin, pus în mijlocul mesei. Noi, cu cîteva scobitori, ne serveam direct din platou, beam "şpriţ" şi povesteam până ne apuca ora  închiderii...
Drept aducere aminte m-am hotărât să-i servesc cu cartofi prăjiţi. 

Am curăţat câţi-va cartofi roz, i-am tăiat pai, i-am spălat, apoi i-am şters bine cu un şervet. Am încins o cratiţă cu ulei de floarea soarelui şi o linguriţă cu untură de porc. Cand uleiul a fost încins am introdus cartofii şi i-am prăjit până au prins o culoare aurie. Cartofii apoi se scurg de ulei, se pun pe un platou, se sărează, se pipărează foarte uşor şi se rade deasupra caşcaval.

În continuare am procedat ca în introducere...
Poate încercaţi şi voi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu