"Într-o lume toxică, a mânca sănătos este un act de responsabilitate"





Zărgan la cuptor


   Zilele trecute am fost la pescărie şi am găsit un peşte pe care nu l-am mai văzut de ani de zile.
    Zărganul sau Ştiuca de mare (belone euxini) este un peşte care trăieşte în Marea Neagră pe lângă ţărm. ( se mai găseşte în marea Mediterană şi marea Baltică).
   Este un peşte fusiform, cu capul lung şi fălci alungite dotate cu dinţi mici foarte ascuţiţi.
   Are o carne foarte bună, plăcută la gust, dar este dotat şi cu o mulţime de oase...

   L-am curăţat de intestine, l-am spălat bine pe dinăuntru, i-am tăiat capul şi coada, apoi l-am tăiat în trei bucăţi, ca să pot folosi un vas mai mic.

   Am uns un vas cu ulei, am aşezat peştele, l-am sărat uşor, apoi piper măcinat. Peste el am pus câteva felii de lămâie fără coajă, o linguriţă cu măgheran, o lingură mare cu sos picant (vezi reţeta aici) un pahar (50 ml)  cu vin alb sec, 3-4 căţei de usturoi tocaţi mărunt şi 3-4 frunze de ceapă verde, tăiata cam de 1cm. 
   Am pus un capac pe vas şi l-am introdus în cuptorul încins unde l-am lăsat cam o oră şi jumătate.

   A ieşit o bunătate dacă nu luăm în seamă multitudinea de oase... 
L-am servit împreună cu un pahar cu vin sec Sauvignon Blanc, recolta 2010... 

  Dacă încercaţi şi voi, vă doresc poftă bună. 

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu