"Într-o lume toxică, a mânca sănătos este un act de responsabilitate"





Compot de gutui

 


În plină iarnă am găsit gutui... Desigur de import. M-am gândit să fac un compot. 
Din două gutui am obținut trei borcane cu compot.

Compoziție:

2 gutui 
125-150 gr. zahăr (eu am pus 20 pastile sweetener sau 10 sucrazit)
1 baton de scorțișoară
5 cuișoare
Sucul de la o jumătate de lămâie
Apă

Se curață gutuile de coajă și de căsuța cu semințe, se taie în bucățele nu prea mari. Se pun bucățelele într-un castron cu apă cu lămâie sau sare de lămâie, pentru a nu se oxida.
Apoi punem cantități egale de gutui în trei borcane de 680 ml, turnăm apă în fiecare borcan până sus la gură. Golim apa din borcane într-o cratiță, adăugăm ingredientele și fierbem 6-7 minute.
Turnăm zeama fierbinte peste gutuile din borcane, introducem și 
scorțișoara și cuișoarele, apoi închidem ermetic cu capace. Lăsăm liber 1-2 cm sub gura borcanului. 
Le punem într-o tavă și le dăm la cuptorul de la aragazul încălzit în prealabil, pentru 25-30 minute. Le scoatem, le așezăm într-o pătură și lăsăm la răcit pentru 24 de ore.

Temen de garanție 3 ani.

P.S. Gustul gutuilor românești este cu zece clase peste cele de import...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu