"Într-o lume toxică, a mânca sănătos este un act de responsabilitate"





Ridichi murate

 

   Prima dată am auzit de ridichi murate din literatura japoneză și eram foarte curios ce gust au. Așa că m-am hotărât să le încerc și eu, fără să am habar de rețea originară. Prima experiență m-a convins să continui.
De mai multă vreme obișnuiesc să mănânc ridichi murate, în special iarna dar și în restul timpului. Sunt foarte bune la gust.
Le fac foarte simplu. Tai ridichile în feliuțe subțiri, le sărez, le pun într-un castronel, adaug apă peste ele cât să le cuprindă pe toate, iar peste 24 de ore sunt bune de mâncat. Dacă vi se par prea sărate, se spală cu apă rece înainte de servire.

Acum două zile am primit de la prietenul meu Misao Miyagi (JR6BU) din Okinawa o rețetă clasică japoneză pentru ridichi murate.
Un singur ingredient mi-a dat ceva bătaie de cap, pentru-că nu știam ce este. Denumirea japoneză nu-mi spunea nimic. După ce am săpat bine pe internet am aflat că este vorba de banalul oțet de mere.

Ingrediente:
Ridichi 5-6 buc. 
(Pot fi albe sau roșii. Cele roșii dau o culoare deosebită preparatului).
Oțet de mere 40%, apă 60%.
2 boabe de piper negru.
5-6 fire de alge marine.
O jumătate de linguriță cu zahăr sau 1 pastilă de sweetener.

Ridichile se prepară ca la rețeta mea, după 24 de ore se spală cu apă rece, se toarnă deasupra ingredientele de mai sus fierte și răcite și se dă la frigider. După alte 24 de ore sunt bune de mâncat.

Cum azi le-am preparat prima oară după rețeta japoneză, sunt foarte curios ce gust vor avea.

Le-am gustat: 👍  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu